بهبود سندرم روده تحريکپذير با کاهش مصرف کربوهيدراتها
نوشته شده توسط : کلینیک لیزر

بهبود سندرم روده تحريک‌پذير با کاهش مصرف کربوهيدرات‌ها

سندرم روده تحريک پذير (IBS) يک اختلال شايع است که روده بزرگ را تحت تأثير قرار مي دهد. علائم و نشانه ها شامل گرفتگي ، درد شکم ، نفخ ، گاز و اسهال يا يبوست يا هر دو است. IBS يک بيماري مزمن است که براي مديريت طولاني مدت به آن نياز داريد. فقط تعداد کمي از افراد مبتلا به IBS علائم و نشانه هاي شديدي دارند. برخي از افراد مي توانند با مديريت رژيم غذايي ، سبک زندگي و استرس علائم خود را کنترل کنند.

مشکلات گوارشي

براي اطلاعات بيشتر در مورد بهبود سندرم روده تحريک‌پذير با کاهش مصرف کربوهيدرات‌ها به مطالب زير توجه کنيد.

 

پزشکان سوئدي معتقدند کاهش ميزان مصرف کربوهيدرات‌ها مي‌تواند به تسکين علائم سندرم روده تحريک‌پذير (IBS) کمک کند.

 

در اين بررسي پزشکان سوئدي مشاهده کردند در هر 10 فرد مبتلا به سندرم روده تحريک پذير کاهش مصرف کربوهيدرات‌ها در بهبود وضعيت اين بيماران نقش داشته و حذف  کربوهيدرات‌ها به طور چشمگيري در از بين بردن اين علائم موثر است.

 

متخصصان بر اين باورند که توجه به نوع رژيم غذايي مي‌تواند در درمان اين سندرم و ساير بيماري هاي مقعدي (بواسير، شقاق و..)موثر باشد.

 

همچنين بايد توجه داشت در نظر گرفتن نوع خوراکي‌هاي مصرفي فرد و مشخص کردن غذاهاي محرک و تشديدکننده علائم سندرم روده تحريک‌پذير در بيمار حائز اهميت است. در واقع با اين روش پزشکان مي‌توانند مطابق با نيازهاي بيمار، رژيم غذايي مناسب براي او را تعيين کنند.

 

علائم بهبود سندرم روده تحريک پذير در بيماراني که از خوراکي‌هاي حاوي کربوهيدرات‌هاي غيرقابل هضم شامل سيب، آرد گندم و لوبيا استفاده مي‌کنند، تشديد مي‌شود. در اين مطالعه از افراد شرکت کننده درخواست شد رژيم غذايي حاوي ميزان پاييني از اين نوع کربوهيدرات‌ را دنبال کنند که در نهايت با نتايج خوبي روبرو شدند.

 

علائم سندرم روده تحريک پذير در بيماراني که از خوراکي‌هاي حاوي کربوهيدرات‌هاي غيرقابل هضم شامل سيب، آرد گندم و لوبيا استفاده مي‌کنند، تشديد مي‌شود

 

بهبود سندرم روده تحريک‌پذير با کاهش مصرف کربوهيدرات‌ها

 

چرا کلينيک ليزر شفا؟

کلينيک ليزر شفا بيش از 15 سال است که صرفا بر روي درمان بيماري هاي نشيمنگاهي (مقعدي) متمرکز مي باشد و داراي با تجربه ترين کادر پزشکي در زمينه بيماري هاي مقعدي مي باشد که نقش اين تجربه در کاهش درصد عود بيماري و تشخيض و درمان صحيح بيماري بسيار ارزشمند مي باشد. شما مي توانيد اطمينان حاصل فرماييد که در اين کلينيک جراحي راحت و با حداقل درد و خونريزي را تجربه خواهيد کرد.

 

 

بهترين روش براي جلوگيري از سندرم روده تحريک پذير چيست؟

برخي از مشکلات جسمي و همچنين بهداشت رواني مي توانند IBS را تحريک کنند. بهترين راه جلوگيري از علائم IBS پرهيز از عوامل محرک است. رژيم غذايي و اصلاح سبک زندگي مي تواند کمک زيادي به جلوگيري از علائم IBS کند. بهترين راه براي دور نگه داشتن علائم ، جلوگيري از کربوهيدرات ها و نبض هاي پيچيده ، سيگار کشيدن و الکل است.

 

آيا يک رژيم غذايي خاص با کربوهيدرات مي تواند به بيماري التهابي روده کمک کند؟

براي تعيين اينکه آيا رژيم غذايي خاص با کربوهيدرات (SCD) مي تواند تأثير مثبتي بر روي کودکان مبتلا به بيماري التهابي روده فعال داشته باشد يا خير.

 

رژيم خاص کربوهيدرات (SCD) براي IBS

 

رژيم غذايي خاص کربوهيدرات در ابتدا به عنوان درماني براي بيماري سلياک طراحي شد اما سپس براي درمان انواع ديگر اختلالات گسترش يافت. گرچه لزوماً به عنوان درماني براي IBS در نظر گرفته نشده است ، اما تمرکز آن بر روي باکتريهاي روده اين سال را مطرح مي کند که آيا رژيم غذايي مي تواند گزينه اي براي افرادي باشد که IBS دارند. اين نماي کلي از رژيم غذايي مي تواند به شما کمک کند تا آگاهانه تصميم بگيريد که آيا گزينه مناسبي براي شماست يا خير.

 

رژيم غذايي

رژيم غذايي خاص کربوهيدرات شامل محدوديت شديد بسياري از غذاهاي معمول است ، در حالي که هنوز يک رژيم غذايي روزانه متعادل و مغذي ارائه مي دهد. توصيه مي شود رژيم به مدت يک ماه دقيقاً دنبال شود و فقط در صورت مشاهده بهبود علائم پس از ماه اول ، بايد ادامه يابد. گوتشال ادعا مي کند در صورت رعايت دقيق رژيم غذايي به مدت يک سال ، بسياري از اختلالات قابل درمان هستند. وي خاطرنشان کرد که رژيم بايد تقريباً يک سال پس از رفع علائم ادامه يابد.

 

آيا چيزي به نام سندرم روده تحريک پذير وجود دارد؟

با اين حال ، براي ديگران اين علائم قابل توجه است و زندگي روزمره را مختل مي کند. IBS چيست؟ IBS به عنوان روده بزرگ اسپاستيک ، روده بزرگ تحريک پذير ، کوليت مخاطي و کوليت اسپاستيک نيز شناخته مي شود. اين يک بيماري جدا از بيماري التهابي روده است و به ساير بيماري هاي روده مربوط نيست. IBS گروهي از علائم روده اي است که به طور معمول با هم اتفاق مي افتند.

 

از کجا مي دانيد به سندرم روده تحريک پذير مبتلا هستيد؟

سندرم روده تحريک پذير (IBS) يک اختلال شايع است که روده بزرگ را تحت تأثير قرار مي دهد. علائم و نشانه ها شامل گرفتگي ، درد شکم ، نفخ ، گاز و اسهال يا يبوست يا هر دو است.

 

سندرم روده تحريک پذير (IBS) يک اختلال شايع است که روده بزرگ را تحت تأثير قرار مي دهد. علائم و نشانه ها شامل گرفتگي ، درد شکم ، نفخ ، گاز و اسهال يا يبوست يا هر دو است. IBS يک بيماري مزمن است که براي مديريت طولاني مدت به آن نياز داريد. فقط تعداد کمي از افراد مبتلا به IBS علائم و نشانه هاي شديدي دارند. برخي از افراد مي توانند با مديريت رژيم غذايي ، سبک زندگي و استرس علائم خود را کنترل کنند.

 

در صورت ابتلا به سندرم روده تحريک پذير چه بايد کرد؟

پزشک شما ممکن است براي کمک به درمان علائم سندرم روده تحريک پذير (IBS) تغييراتي را در رژيم غذايي شما توصيه کند. تغييرات مختلف ممکن است به افراد مختلف مبتلا به IBS کمک کند. ممکن است لازم باشد براي چند هفته آنچه را مي خوريد تغيير دهيد تا ببينيد علائم شما بهبود مي يابد يا خير

 





:: برچسب‌ها: غذاهاي محرک , کلینیک لیزر , التهاب روده ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: